Thursday 8 December 2011

Pulut Kuning~ 3 tier pulut kuning




Salam, bertemu kembali...cuti sekolah seperti sekarang ni adalah masa-masa yang indah untuk aku,kalau diikutkan macam-macam projek bole buat..tapi tahun ni cuti sekolah hujung tahun ni jadual hujung minggu agak penuh dengan majlis kenduri kawin adik beradik dan sanak saudara. Pulut kuning ni projek hujung minggu lepas(Dec 3rd 2011)...Maklum ler pengantinnya mat salleh, so banyak benda tradisi yang diketengahkan dalam majlis ni, lagipun parent pengantin lelaki pun turut hadir datangnya dari Aberdeen, Scotland. Bapa saudara pengantin pun turut hadir yang terbang jauh dari Texas, USA.

Dalam serba kekurangan ni jer deko yang sempat aku buat untuk acara potong pulut kuning majlis perkahwinan adik sepupu sebelah En.hubby memandangkan ianya adalah kerja last minit. Aku dapat pulut ni sekitar pukul 4pm, dalam pukul 4.30pm acara potong pulut kuning dah bermula.

Pulut kuning ni cuma dihias dengan keledek lenyek dan sedikit cili serta telur burung puyuh~ settle!

Hujung minggu ni baru berkesempatan nak balik kampung jenguk parent yang dah seminggu pulang dari Mekah, sambil tu nak spend beberapa hari kat kampung untuk bantu serba sedikit persiapan perkahwinan adik lelaki bongsu aku yang akan berkahwin 2 minggu lagi~ mood happy

No comments: