Tuesday 23 September 2008

Tag dari Nas

Kena tag plak daripada Nas kegworth...
sibuk-sibuk pun layan jugak ler...kang merajuk plak Nas jenuh plak aku nak kena pujuk...ekekek

meh ler tgk apa yang Nas nak tanya kat aku...

1. Berapa pasang baju raya anda taun ni dan kaler apekah?
Sama macam Nas, duk di perantauan ni aku bersyukur ada gak sepasang baju raya tahun ni aku buat masa kami pulang bercuti baru-baru ni...kali ni kami pilih warna hijau daun pandan.

2. Apakah makanan raya tradisional kegemaran anda?
Orang Negeri Sembilan biasanya di hari raya Lemang dan rendanglah juadah yang spesel ...
kalau dapat Tapai pulut best gak!!
Kat sini tak merasalah lemang buluh, lemang dlm aluminium foil jerlah!
tapai..tak reti nak buat maaaa, ragi pun aku tak kenal.

3. Apakah biskut raya kegemaran anda?
Batang buruk is number one in my heart, tapi tak tau buat...ehehe, sejak duk di perantauan ni, berjaya gak aku buat batang buruk sendiri guna kulit popia..best sesgt!!!

aku suka buat kuih raya tapi tak suka makan..kalau kat kampung dulu, aku biasa buat sampai 10-15 jenis cookies then tersadai jer kat dalam balang..parent aku ler yang tulun abiskan sikit-sikit, kadang-kadang sampai raya haji pun duk ada lagi...ekekek


4. Bape banyak duit raya anda dapat n spend untuk bagi kat bebudak?
Sama macam Nas,...beberapa tahun ni tak memberi ataupun terima duit raya...budaya duit raya tak di amalkan kat UK ..
Masa kecik-kecik dulu biasanya aku dapat kumpul sampai RM150, pemberian saudara mara

5. Apakah aktiviti malam raya korang?
Kat Sheffield ni, malam Raya biasanya kami buat tadbir raya rumah ke rumah memakmurkan budaya orang Malaysia di UK...kalau raya jatuh pada hari biasa(weekdays), malam raya kami simple jer sebab pada hari raya keesokkannya aktiviti harian tetap diteruskan seperti biasa..raya sakan kami adalah pada hujung minggu sejak pagi hingga lewat malam (kadang-kadang sampai pukul 2 am)...open house pulak tiap kali hujung minggu selama sebulan syawal.

wokeh...dah buat homework!!

No comments: