Friday 7 December 2007

Salad Telur

Family aku mmg kureng sikit makan sayur-sayur yang di masak ni...asyik2 muka aku jer yang kena menghabiskannya...Tapi kalau salad mentah mereka ni memag suka, anak aku suka makan dengan mayonis...Yang ini style Ibu mertuaku...biasanya aku tak letak sosej, tapi kali ini kebetulan ada 3 ketul sosej kt dlm fridge...so, "terpaksalah" aku letak . Kalau ikutkan mak mertua aku letak nugget dan mixed vege skali selain sosej, tapi aku kureng rajin sikit nak buh banyak sangat mende-mende remeh ni.

Bahan

2 biji telur rebus
1 biji buah tomato
timun
1 batang sosej di rebus
daun salad( lettuce?)
sos cili secukupnya

Cara

-Potong buah tomato ikut sesuka hati mu~ aku potong baji, nipis
-Potong timun membulat
-Potong telur rebus ikut sesuka hati mu ~ aku potong bulat guna egg cutter, potong baji pun OK
-Hiris sosej membulat
-Kopek daun salad sehelai demi sehelai~ cuci
-Susun ikut kretiviti, dan hias sesuka hatimu
-Bubuh sos cili diatasnya sebaik sahaja hendak di hidangkan...walllaaahhhh!!!

No comments: