Saturday 2 August 2008

Cold Pasta Salad

Tiba-tiba teringin nak makan Salad Pasta Sejuk..selak-selak dalam tenet, aku jumpa macam-macam resipi..tapi aku teringin nak makan pasta seperti yang aku pernah makan kat dalam flight (Emirates) dulu...macam best jer!! so aku pun gunakan kepakaran deria rasa aku meng'adjust' resipi yang sedia ada yang boleh disesuaikan dengah selera aku...meh ler kita cuba.. Kebanyakkan cold Pasta menggunakan salad cream, tapi aku tak berapa suka sangat salad cream di sini, pada aku salad cream yang di jual di sini tersangatlah masamnya...so, aku adjust sendiri ...meh ler tengok apa yang aku adjust!

cold pasta


Bahan:
1 cawan pasta- Rebus dan sejukkan
3 sudu besar mayonise
1 sudu besar lemon jus
1 sudu besar olive oil
garam secukup rasa
1/2 camca teh parsley
1 sudu besar gula
beberapa tangkai daun salad lectuce- hiris nipis(salad yg macam kobis tu ler, yg best makan ngan Nasi Ayam tuh..)
1/2 biji bawang besar- hiris nipis
kapsicum- potong dadu/hiris(ikut suka)
10 ekor Udang saiz kecil - (optional)celur dengan air panas, kopek kulitnya

Cara:

Gaulkan semua bahan hingga rata, sejukkan dalam peti ais beberapa jam. Sedia untuk di makan

No comments: